30/5/2024

De 7 voordelen van Microsoft Teams

Overweeg jouw organisatie aan de slag te gaan met Microsoft Teams? De 7 grootste voordelen ontdek je in dit artikel.

Kies voor efficiënte werkprocessen, voldoe aan regelgeving en verbeter de samenwerking met collega’s en externen, vandaag.

Twijfel jij om aan de slag te gaan met Microsoft Teams binnen jouw bedrijf? Je bent niet de enige. We hebben daarom de 7 grootste voordelen voor jouw organisatie op een rijtje gezet.

1. 50% minder e-mail

Ervaringen bij CTB laten zien dat een vermindering in e-mailverkeer van 50% mogelijk is. Dat betekent dat je minder tijd bezig bent met het lezen, beantwoorden en opstellen van e-mails. Dat bespaart dus tijd én een hele hoop stress.

2. Beter op de hoogte

Ondanks dat je minder e-mail verstuurt, ben je toch beter op de hoogte. Dat heeft te maken met het (in de basis) transparante karakter van Teams. Het lezen van een grote hoeveelheid berichten in Teams kost de helft minder tijd in Teams vergeleken met e-mail.

3. Tijd besparen, efficiëntere communicatie

Communicatie in Teams is directer en korter. Dat bespaart tijd bij het opstellen en bij het lezen van berichten. Bovendien staan alle berichten direct onder elkaar zonder handtekeningen en lange disclaimers. Bovendien biedt het gebruik van emoticons, zoals een duimpje omhoog, snelle reactie mogelijkheden die we al gewend zijn in privécommunicatie op social media.

4. Eén gezamenlijke waarheid

Het hele Team werkt in één versie, er zijn geen verschillende kopieën van een document, geen e-mailwisselingen waar de een wel en de ander niet in aanwezig is. De gezamenlijke basis zorgt ervoor dat iedereen altijd op de hoogte is van actuele en belangrijke informatie. Dit voorkomt fouten en dus geld. Zoektijden worden fors teruggedrongen en belangrijke informatie of documenten raakt niet meer kwijt.

5. Samenwerken in dezelfde documenten

Het samenwerken in dezelfde documenten bespaart enorm veel tijd die men anders zou besteden aan het verwerken van de feedback van meerdere collega’s in hetzelfde document. Het automatisch versie beheer voorkomt fouten in het overschrijven van informatie; je raakt nooit meer iets kwijt op deze wijze.

6. Direct vergaderen, chatten

Directe communicatie, op elk moment en elke tijd. Je belt of vergadert supersnel met de collega die ook aan het werk is in hetzelfde document of je nodigt het hele Team uit voor een overleg. Ongeacht waar deze collega’s zich bevinden. Je bespaart tijd en reageert sneller wanneer dit nodig is.

7. Anywhere, anytime met de mobiele app

Het gebruik van de mobiele app betekent dat het hele Team altijd direct op de hoogte is en ook sneller kan reageren. Je verhoogt de snelheid in de onderlinge samenwerking en levert beter werk op voor de klant.

Klaar met de chaos in Teams en Sharepoint?

Kies voor efficiënte werkprocessen, voldoe aan regelgeving en verbeter de samenwerking met collega’s en externen, vandaag.